Kuivõrd kasulikud on hommikuhelbed, naturaalne jogurt, näkileivad?

hommikuhelbed ja naturaalne jogurt

Paljud meist püüavad selleks, et olla terve ja hea välja näha, järgida õiget toitumist. Paraku aga ei tea kaugeltki kõik, et paljud toiduained, mida rahva seas peetakse tervislikuks ja kasulikuks toiduks, pole tegelikkuses sugugi kasulikud. Püüame koos selgusele jõuda, millistest toiduainetest siis käib jutt?  

Kuivõrd kasulikud on hommikuhelbed, naturaalne jogurt, näkileivad?

Nende toiduainete nimekirjas, mida terve eluviisi pidamisel peetakse sobilikemaks, samas aga mitte niivõrd kasulikeks nagu meile endile tundub, võib näha järgmiseid:  

Hommikuhelbed

Hommikuhelbed, niinimetatud minutipudrud. Tõepoolest on pudrud väga kasulikud toiduained, kuid selline väide kehtib eranditult täisteraviljadest toitudele. Aitab võidelda liigsete kilodega. Selline toit on kaltsiumirikas, suurepärane eluenergia allikas. Kiirputrude kohta see ei kehti. Sellised pudrud on kaotanud oma kasulikud omadused eelneva töötluse tõttu nende tootmise protsessis. Kõigele lisaks on tootjad omistanud sellele kõrge suhkru- ja rasvasisalduse. Hommikuhelbed on väga  kaloririkkad. Liigsest kaalust nad teid ei vabasta, küll aga juurde võtta – palun väga! Poejogurt  

Naturaalne jogurt

Naturaalne jogurt — üks kasulikumaid piimatooteid, paistes silma kõrge kaltsiumisisalduse ja seedimiseks kasulike bakteritega. Hea nendele, kes tahaksid paari-kolme liigset kilo alla võtta. Kuid poejogurtite kohta see väide ei kehti. Seda toitu on raske nimetada kasulikuks, kuna sisaldab taimerasva ja suhkrut, erinevaid kahjulikke, kuid maitseomadusi parandavaid lisandeid. Eelistavalt tuleks kodujogurtit valmistada endal piimast ja käärimist tagava bakteriaalse koostisega juuretisest.  

Näkileivad

Kasulik toiduaine, erinedes muudest leiva-saiatoodetest seedimist parandavate ning organismist allergeene ja “šlakke” väljutavate omadustega. Kuid selline väide kehtib vaid jämejahvatatud jahust valmistatud näkkileibade suhtes, mille retseptuuris ei ole pärmi – sellised näkileivad on tõepoolest dieettoiduks. Kahjuks ei soovi paljud tootjad seda retseptuuri järgida.   

Fitness-batoonikesed. Naiste seas populaarne, dieettoidu hulka kuuluv maius. Kuid see pole kaugeltki nii kasulik, nagu võib esmapilgul tunduda. Selles on tõepoolest kasulikud koostisained, nagu pähklid, kuivatatud puuviljad, mesi. Ning selline maius maandab suurepäraselt näljatunnet. Saledat vöökohta aga hoida ei aita, kuna täiskõhutunne sellist toitu süües möödub väga kiiresti. Põhjuseks “tühjade” kalorite kõrge sisaldus. Peale ühte sellist batoonikest tahate peagi taas süüa.   

Nendele, kes tahavad ennast hästi tunda, noorelt, värskelt ja saledalt välja näha, tuleb abiks terve eluviis. Samas aga, valides enda menüüsse “tervislikku” toitu, ei tasuks end lasta mõjutada levinud eksimustest. Kaugeltki mitte kõikidel kasulike ja dieetsetena positsioneerivatel toiduainetel on ka tõepoolest sellised omadused. Moodsatest fitness-batoonikestest, minutiputrudest, poejogurtitest tuleks keelduda, eelistades nendele kahjulike lisanditeta täisteravilja putrusid, köögivilju, puuvilju, maapähkleid, naturaalseid hapupiimatooteid.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *