Millised toidud aitavad unetusest vabaneda

banan musliga

Unepuudus on tõsine katsumus nii tervisele kui ka psüühikale. Une kvaliteeti mõjutavad paljud tegurid, alates stressist ja lõpetades geneetiliste haigustega, kuid siin on tähtis osa ka söömisel. Kui unega seoses on tekkinud probleeme, tasub toitumine üle vaadata, eriti vahetult enne magamaminekut. Allpool on nimetatud mõned toiduained, mis aitavad kaasa õiges koguses tervisliku une nautimisele.

Banaanid

banan musligaNeis puuviljades on palju kaaliumi ja magneesiumi – aineid, mis toimivad looduslike lihaste lõdvestajatena. Lisaks sisaldavad banaanid aminohapet trüptofaani, mis osaleb lõdvestumist soodustava neurotransmitteri serotoniini sünteesis. Serotoniin muundub ajus asuvas käbinäärmes ensüümi toimel omakorda melatoniiniks, nn unehormooniks. Trüptofaani ajju jõudmiseks kulub umbes tund, seega on kõige kasulikum banaani süüa poolteist tundi enne magamaminekut.

Valgurikkad toidud

protein foodsKaunviljad, tofu, soja, spinat, kinoa on kõik valgurikkad. Need põhjustavad unisust ja aitavad vähendada maohappesust. Miks see on tähtis? Kõrge happesuse tasemest põhjustatud kõrvetised algavad sageli just öösel ja raskendavad magamist.

Mandlid

mandlid

Maitsvad mandlid sisaldavad rikkalikult valku ja ka magneesiumi, mis aitab lihaseid lõdvestada ning hõlbustab uinumist. Peotäis mandleid enne magamaminekut või võileib mandlivõiga on suureks abiks võitluses unetusega.

Kirsid

kirsid

Kirsid on üks väheseid melatoniini looduslikke allikaid. Kasulik on süüa tund enne magamaminekut peotäis kirsse või juua klaasitäis naturaalset kirsimahla.

Kaerahelbed

Kaerahelbed

Kaerahelbed sisaldavad rohkesti kaltsiumi, magneesiumi, fosforit, räni ja kaaliumi – aineid, mis soodustavad tervislikku und. Kuid kaerahelbepuder on kasulik ainult siis, kui süüa seda ilma suhkruta, kuna magus puder, vastupidi, häirib und.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *